Sorg och glädje

Längesedan jag skrev nu, såg att mitt förra inlägg handlade om min farmors 90 års firande. Minns den dagen med glädje för nu har min farmor blivit kvitt sina smärtor och lämnat oss på jorden. Hoppas att hon har det bra 7 sin himmel och kanske hon hälsade till mamma från oss alla. Det var en fin begravning. Det börjar bli många däruppe nu. Har även gått igenom en tuff period med äldsta dottern som hamnade i lite fel umgänge, men det verkar ha löst sig nu. Kärleken går väl upp och ner, fortfarande mest upp, klart vi bråkar ibland men i 20 år har vi varit tillsamman nu På midsommar var det 20 år sedan vi blev ihop. Fick fira det lite extra med en barnfri helg i Stockholm då mannen fick sin 40 års present. Hade en underbar helg tillsammans blev både flams, trams och mys. När vi på natten gick till hotellet hand i hand så kändes det underbart. Nu är jag uppe i Klitten med barnen, vädret bjuder på en hel del överraskningar men jag trivs så bra här ibland bergen. Ibland känns det nästan som att farmor ska stå på trappan och vänta då man svänger in på parkeringen. Att bara vara i lugnet med tända ljus, ensam med tankar, jag laddar energi här. Nu lägger sig mörkret över oss snart och imorgon är en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0