2015

Tänker tillbaka på året som gått och funderar på hur det varit. Började med en lugn nyårsafton eftersom mannen vad jour. Sen bara rann året iväg under mina fötter. Konstaterade att vi inte varit på akuten en enda gång under 2015, och det är jag tacksam för, inte heller har jag varit på någon begravning, det är jag också tacksam för. Saknaden efter mamma är fortfarande stor men sorgen är annorlunda nu. Tänker ofta på minnen med henne med glädje nu även om jag då blir ledsen för allt vi missar tillsammans. Är glad att min egen mormor är ganska pigg samtidigt som sorgen över att mina barn inte har nån mormor finns i bakgrunden. Man egna barn växer så det knakar och tillockmed lilla L börjar bli stor. Gläds åt hur barnen utvecklas och är en stolt mamma för jag har fantastiska barn. Min relation med J är väl som dom flesta relationer upp och ner. Mest upp men klar att vi har våra fighter om allt från dammsugningen till barnuppfostran. Är glad för att han finns i mitt liv, han har sina speciella egenheter men för mig är han fortfarande den enda. Jag älskar när han kryper in nära mig innan vi ska somna, jag älskar när han ligger på golvet och pusslar med Livia, och jag älskar det där leende (som man inte ser så ofta) och vi skrattar både med varandra och åt varandra. Detta året har det varit mycket byggande, vi har byggt ut en altan i Klitten, och vårt garage här hemma. Och jag blir stolt över att min man är så duktig att bygga och glad att han vill hjälpa till i Klitten också. Hade en underbar semester i Vemdalen med många nära och kära, solen sken ock minnena av när jag och syrran satt i solen och smuttade på "oboy" medans barnen lekte har jag i mitt hjärta. Sommaren regnade bort så det blev inte mycket bad. En spanienresa i oktober blev det också tyvärr sämre väder än förra året, men en resa med många minnen, det är inte alla som har rullat i en roundabout i Calahonda. Är även glad att vi fick till en reunion med gamla vänner, vi hade en jättetrevlig kväll och jag gillar dom såå mycket. Ser nu framemot vad detta nya år har att komma med, har höga förväntningar.

Kommentarer
Postat av: Di

Haha..rullen i roundabouten glömmer jag aldrig!! Tror nog att 2016 kan bli mkt bra med många skratt...och dammsugningen är sånt man får bortse ifrån...huvudsaken är att man kan ha varandra när det blåser hårt och att man kan skratta tillsammans! Kram och god fortsättning

2016-01-07 @ 09:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0