Alla helgons dag

Är så vackert, ljus överallt på kyrkogården, det var med tungt hjärta vi gick runt där, saknaden är så påtaglig på såna här dagar. Vi tände ljus för mamma och för Jonnys pappa och hoppas att våra föräldrar kanske träffat varandra nån annanstans. På söndagen som visst var alla själars dag var vi till gesunda. Det började med fika hemma hos mormors bror, vi satt där och pratade och hade jättemysigt. Mammas särbo kom också dit. Sen var det dax för gudstjänst i bönhuset. En fantastiskt duktig präst, en ung tjej, hon pratade rakt in i våra hjärtan. Sen tände dom ljus för dom som gått bort under året. Tårarna rann nedför kinderna när hon läste mammas namn och ålder, det var inte hennes tur..Man fick även ta hem ljuset sen. Precis då hon tände mammas ljus hörde både jag och V en lätt knackning från ovan taket. På alla helgons dag blev min mamma gammelmoster, och mina harn fick en tremänning, mamna hade varit så lycklig över att hennes syster också blivit mormor, jag kan inte fatta varför hon inte fick vara med oss längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0