Minnen

tankarna snurrar i huvudet, tårarna har på nått vis tagit slut. Försöker tänka att det var nån mening med att mamma var hit till oss i helgen. Hon brukar inte erbjuda sig att ta tjänstledigt från jobbet för att vara med barnbarnen, men nu på sportlovet så gjorde hon det och eftersom J skulle vara ledig tors-fre så ville hon vara med dom på måndagen. Hon kom redan på lördagen, då var hon barnvakt åt L på kvällen, dom var hit och åt tacos med oss och hon var jätteglad. På söndag morgon hade L somnat i hennes famn frmför tv:n något som han inte brukar göra. Sen bjöd mamma oss alla på lunch på ikea, något hon inte heller brukar göra, vi åt tillsammans hon fick vara med oss alla sen åkte vi hem en stund och mamma frågade om vi skulle åka till mormor och fika, det gjorde vi. När vi åkte hem från mormor reagerade jag på att hon gav mamma en kram, som hon inte brukar göra. Vi åkte hem, åt kassler pratade och hon var med barnen. På söndag morgon gick jag och J till jobbet och Livia vaknade tidigt så hon låg och myste med mamma i sängen länge innan dom gick upp och åt frukost. Sen tog hon med sig alla barnen på bio i forum de såg filmen "flygplan". Sen handlade dom på ica kvarnen, kvittot låg kvar i mammas kök. Jag ringde hem från jobbet efter lunch för att höra om allt gick bra. Elina svarade glatt och berättade att dom sjöng singstar med mamma jag hörde Hanna och min mamma sjunga och skratta i bakgrunden, jag väntade tills låten var slut sen pratade jag lite med mamma, hon sa att barnen varit så snälla, Livia hade sjungit på bion så hon hade sagt åt henne, jag skojade lite om att dom sjöng singstar då vi inte var hemma och sa att vi skulle sjunga tillsammans nån gång. De hade sjungit : Under ytan, diggilo diggiley, do wah diddi. Hon hade jättekul med sina barnbarn.Hon åkte hem då J kom från jobbet eftersom jag var till ortopeden den dagen. På tisdagen fick jag ett sms hon undrade hur det hade gått hos ortopeden hon skrev att barnen varit såå snälla och gjorde en glad smiley. Hur ska man nånsin kunna ta bors smsen ur telefonen. Det var sista kontakten jag hade med min mamma. Detta skriver jag ner för jag vill spara dessa minnen, jag är rädd att glömma.
Idag var jag till ica tillsammans med Livia för att handla, jag fick nästan panik då jag gick runt där tänkte på att där handlade mamma för inte ens en vecka sedan och nu finns hon inte mera. Livia tvärstannade framför ett ställ med filmer och fick syn på filmen "flygplan" - Den filmen såg vi på bio med mormor, hanna och lina, du och pappa var på jobbet, mormor laila och jag sen skrattade hon högt. Det var bara att bita ihop jag tänkte "Livia spar det minnet av din mormor" men jag vet att hon kommer inte minnas sin mormor. Men hon fick ha en mormor om än för kort tid. Hanna och Elina kommer ha minnen av sin mormor kvar. Dom är inte ledsna som jag, dom förstår inte riktigt. Jag är glad att jag har min familj nu och jag och Jonny pratade länge igår då barnen lagt sig om mamma och om hennes hus och begravning och massa annat. En dag i taget framåt. Tack alla för att ni finns.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fint du skriver, önskar jag orkade sätta mig vid datorn och skriva jag med. Tack för att du finns kära syster 💗

2014-03-02 @ 20:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0