Jag är glad...

ibland nu för tiden, men sällan är förr. trodde aldrig att man kunde sakna någon så mycket att knappt vill kliva upp varje morgon. Det finns så mycket jag ångrar att jag inte sa, så mycket jag ångrar att jag inte gjorde. Men ändå så mycket jag är tacksam för att jag gjorde. Jag är såå glad för festen som vi gav mamma i 60 års present, jag är så glad för att just hon varit min mamma. Hon var den jag ringde då jag bara ville prata lite, ibland pratade vi närmare 1 timme i telefon. Jag är så glad för att jag firat jul med min mamma 37 gånger. Jag är så glad för alla råd jag fått om mina barn stora som små, och att mina barn fick ha en underbar mormor som gjorde allt för dom. Jag hade en lycklig barndom tillsamans med båda mina föräldrar. Nu känns det som om nån slagit undan fötterna på mig och sen skrattar åt det. Jag är tacksam för min man, mina barn och alla andra runt mig men nu fattas en viktig person. Det känns på ett konstig sätt viktigt att begravningen blir bra. Tar en dag i taget
Så här minns jag min mamma:
 
 
"Jag lever
Och du lever inom mig
Jag ser dig när jag blundar
Jag ber dig
Vill du vaka över mig
Och välsigna varje steg jag tar"
 
ur TILL EN ÄNGEL av Sonja Alden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0