midsommarafton 2014

Detta är en midsommar som kännetecknas av tunga moln över himlen, en kall vind som blåser kyla rakt in i våra hjärtan. En tung midsommar fylld av saknad. Detta var min mammas helg. Hon älskade midsommar och många är dom åren då jag firat den med henne. Som liten i tunaåstrand, men minnena som är starkats är från dom midsomrar då vi suttit i mammas trädgård i Gesunda och grillat för att sedan gå bort till kransbindningen. Sett mina barn burit kransar, flaggor och girlanger till stången i Gesunda. Sett dem dansa med sin mormor runt i små grodorna. Den tiden är förbi, jag kommer aldrig mera sitta och njuta i min mammas trädgård eller se mina barn glädjas åt sin mormor. Nu dansar hon runt i våra hjärtan där behåller jag henne för alltid. Mitt i min stora sorg kan jag ändå glädjas åt att i dag för 17 år sedan satt jag med mannen i mitt liv på en sten vid stranden på vaverön i siljan. Vi förlovade oss i stillhet till vågornas brus en midsommar med vänner för 17 år sedan. Vi njuter av en lugn midsommar i kärlekens tecken Glad midsommar till er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0