julen...

...närmar sig med stormsteg. Funderar på vad jag kan göra för att förändra julafton, men det blir nog inte så stora ändringar. Har ju alltid älskat julen, pyntat och lagat mat långt före, detta har jag ju smittat av på mina tre tjejer så dom ser verkligen fram emot julen. Lite ny mat på julbordet blir det nog och mammas ljus kommer brinna för henne. Men jag inser nu att jag kommer spela bingolotto på uppesittarkvällen, jag kommer laga mammas jansson, jag kommer vara glad, jag kommer vara omgiven av nära och kära och det kommer bli ännu en fantastisk julafton. För jag har kommit en bit i mitt sorgearbete och mamma kommer inte fira jul med oss i fysisk form men jag ger mig sjutton på att hon gläds med oss och att hon vill se sina barnbarns ögon stråla av glädje när dom får fira ännu en julafton. Och hade jag skitit i julen i år vem hade blivit glad av det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0