gott nytt...

skitår..eller vad ska man sägs. Här kommer en sammanfattning av år 2014 ett av de sämsta åren någonsin. Mysig nyårsafton med fyrverkerier och umgänge en det singstar också. Kommer ihåg att jag tänktedetta kommer bli ett bra år! Jo tjenamors va! Började bra ändå, firade lite födelsedagar, fick oväntat en jättefin orkide av mannen på vår 8 bröllopsdag. Sportlovet kom som vanligt och började med en mysig helg med mamma hos oss. Sen 28 februari då blev det ett riktigt skitår här på jorden men himlen fick en ny stjärna och en vacker ängel. Hela våren försvann i ett virvarr av planera begravning, städa ur hus, sälja hus/ tomt. Kändes som man gjorde intrång i nån annans liv. Insåg med sorg hur många saker som jag inte visste om min mamma. Mitt i allt detta så kom jag och min syster närmare varandra och är glad att hon fanns där genom hela processen. Kom även närmare min moster som hjälpte oss jättemycket. Vi kunde mitt i allt elände skratta tillsammans. Sommaren kom men vi städade hus, varmt var det kommer jag ihåg. Hade även fått besked att mitt knä skulle opereras så det väntade jag på länge. Under hösten har jag blivit stammis hoss 1177 då barnen haft en del konstiga sjukdomar. De har haft svinkoppor, urinvägsinfektion, slitit av en sena i ett finger, halsfluss, höstblåsor, tecken på njurbäckeninflammation och nu avslutar vi året med springmask. 2 besök på akuten, 2 på ortopeden, 1 på röntgen, 3 på vårdcentralen plus min knäoperation som ialla fall gick bra. Så nu sätter jag ner foten, ge oss en break nu vi orkar inget mera. Men visst okej då det kunde ju varit värre...eller? Jag är tacksam för min pappa som under året blivit en pigg och glad 60 åring. Det firades i bergebo och en resa till spanien blev presenten från oss. Jag är tacksam för den resan vi gjorde, skulle så här i efterhand gjort annorlunda vissa dagar men skulle ändå vilja göra om resan. Är tacksam för mina barn som trots sjukdomar gett mig guldkant på tillvaron. Är tacksam för min man som tagit fram sidor jag inte trodde fanns och stöttat mig, tröstat mig genom många svåra beslut under året. Hur dagen än varit så somnar jag oftast med hans arm runt mig och det har betytt mycket i år. Är även tacksam för min lillasyster som livat upp många mörka stunder, hon har haft ett jobbigt år men hon håller ihop ännu och vi har gjort det tillsammans. Är glad och tacksam för alla som finns kvar i mitt liv och se upp 2015 för här kommer vi och vi har stora krav på detta år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0