födelsedag

Ja idag skulle min mamma ha fyllt 61 år. Så blev det inte för livet hade andra planer och döden kom ivägen. Idag minns jag mammas 60 års fest med enorm glädje. Hon var så lycklig, vi var så glada över hennes lycka. Festen car perfekt. Och ingen som deltog på festen anade vad som komma skulle. Är fortfarande arg på nån vet inte vem för min mamma skulle inte ha dött ännu. Jag hoppas fortfarande att detta är en mardröm, visst det går lättare och blir mindre påtagligt men när försvinner saknaden? Troligtvis aldrig.
Här är en dikt till dig mamma på din födelsedag: I carry your heart with me, i carry it in my heart. I am never without it, anywhere i go you go my dear, and whatever is done by only me, is your doing my darling. I fear no fate for you are my fate, my sweet. I want no world for beautiful you are my world, my true. and its you are whatever a moon had always meant and whatever a sun will always sing is you. Here is the deepest secret nobody knows, here is the root of root and the bud of the bud and the sky of the sky of a tree called life. which grows higher than soul can hope or mind can hide and this us the wonder that keeps the stars apart. I carry your heart, i carry it in my heart/ E.E Cummings

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0