släktträff

Ja då var den årliga släktträffen slut, vi saknade andra stugan som inte kunde vara med i år. Men va kul vi hade med allt ifrån skattjakt till hjärngympa och öltävling. Mycket har hänt på släkträffarna uppe i stugan och många roliga minnen finns det. När min farbror G kom till stugan i går eftermiddag satt vi redan bänkade med varsinn öl i solskenet på gräsmattan. Han kom bärande på en låda öl då Livia får till helgens fullträff - Nu kommer "Ölarn" utbrister hon. Ja vi behöver inte vara många för att få till en fantastisk träff men många skratt och en hel del falska toner. Mygg var det gott om och knotten var ännu flera så det var bara att dra upp huvan över huvudet för att skydda sig. Idag var vi betydligt tröttare än igår men en ny spis blev inkopplad och sedan for vi iväg för att leta efter skogens guld. 1,5 kg fina hjotron plockade Hanna och Jonny på mindre än en timme. Jag och de andra barnen plockade blåbär. I år var första året som min farmor inte var med på släkträffen men jag tror att hon var med oss alla i tankarna. Så ett stort tack till hela min underbara familj och släktingar för en härlig kväll jag längtar redan tills nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0