inte som vi tänkt oss

Ja de senaste veckorna har inte varit som vi tänkt oss eftersom Jonny haft ont i ryggen/benet. Han kan inte gå långa sträckor och inte heller stå still mer än en kort stund. Han har varit till 2 olika kiropraktorer och den sista fick han bra hjälp av, men inflammationen som går ner i benet kvarstår. Vi håller tummarna för att det går över snart. Vi har mest vait hemma och det kan ju också vara skönt men jag har ju fått gjort allt hemma och det är ju inte så roligt bättre när man kan hjälpas åt. Han är ju sjukskriven på sin semester så jag sade att jag ville ha VAM på min semester (vård av man) men nu är min semester slut och jag återgår till vardagen på måndag och fortsätter med  vam lite tills han blir bra. Så idag ville jag göra nått mysigt men hela familjen som inte innebär att gå och stå mycket, det blev en ångbåtstur på runn men "domnarvet" äldsta ångbåten i sverige. Soligt och fint hela tiden medans vi susade fram på runns vatten. Sen tog vi en tur till stora Lunåns gårdsmejeri där vi fick klappa och umgås med både får, getter, hönor, en åsna, alpackor, en minigris och jättesöta hundvalpar. Vi åt gårdens egengjorda glass och myste i solen. När vi kom till Borlänge igen så regnade det!!  Vi fixade lite plankstek och mumsade på till kvällsmat. Imorgon blir det Smedjebacken för att heja fram kvarnsvedens tjejer på fotbollsmatch.    
 
Gässen jagade grisen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0