regn

Det regnar här i sverige var dag... kanske kunde bli en sångtext. Vaknade till regnet i morse och medan man ligger och myser under täcket så gillar jag regnet som smattrar mot rutan, men när man börjar inse att man måste kliva ur den goa sängen, på med kläder och ut i detta väder, då är det inte lika mysigt. Gillar ju att ta cykeln till jobbet, man vakna liksom till på ett bra sätt men i morse ska jag erkänna att jag tog bilen. Lite slö blir man allt med ett körkort, förr hade jag ju dragit på mig regnkläder endå och intalat mig själv att det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder mmm visst. Nej volvo till jobbet idag, och det var jag nöjd med då det var dax att åka hem igen för då regnade det igen. Hämta ungar hem och fixa mat, på med mysbrallorna sen bryr jag mig inte ett dugg om vilket väder det är. Man blir så glad när man kommer hem med barnen, dom stora börjar leka och minstingen far runt och busar av all sin kraft. Men efter en stund kommer hon smygande med en bok -essa säger hon, sen läser vi om igelkotten och hon härmar var och vartannat ord, och då hon ligger där i min famn, då är jag hemma och det får regna hur mycket det vill för inom mig skiner solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0