funderingar

Ibland kommer tankarna smygande över hur bra jag har det, jag lever det liv jag vill med underbara barn, fint hus, trivs med mitt yrkesval, har en man som jag fortfarande älskar högt tycker han är snygg, snäll och helt enkelt underbar. Jag vet att han ibland inte upplevs så av andra för han är ganska blyg och tyst många gånger. men han avgudar sina barn, dom är hans allt, han älskar mig, vi bråkar nästan aldrig så för mig är han en prins. Jag hoppas att jag i många år framöver får somna bredvid honom med hans hand i min. Tänker ibland också på hur snabbt ens liv kan förändras, hur en sjukdom eller olycka kan drabba en hel familj, läser ibland sådana bloggar och lider verkligen med alla som drabbas av hemska saker. Jag tror att det är viktigt att vara glad för att man mår bra och att folk runt om en har det bra. En skilsmässa kan förstöra för många men även bråk och högljudda röster kan skrämma ett barn. Kommer ihåg hur det kändes när mina föräldrar bråkade och hur deras skilsmässa påverkat mig och min syster. Då var vi ändå vuxna då dom skildes. Många tankar kommer och går ibland, men jag kan se vad jag har och hoppas att jag alltid kommer att ha det så. Men man vet inget. Så lev livet idag, imorgon är bara en ny dag. Japp ett glas vin på det här då.

Kommentarer
Postat av: Di

Ja det är viktigt att se vad man har och uppskatta det! Skilsmässor är inte roliga, och tyvärr ger många upp istället för att kämpa för det man har skapat..fast ibland är det bättre att skiljas än att gå kvar i något som påverkar alla negativt..självklart är önsketanken att alla barn ska få växa upp i trygg och glad miljö med båda föräldrarna som man tänkte när man skaffade dom..:)
Kram

2012-09-11 @ 09:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0