kanelbullen dag

Ja tänk att det finns dagar att fira allt, kan ju undra hur många som åt en kanelbulle idag? Jag gjorde det, bakade ett gäng med bullar imorse tillsammans med lillskruttan. Hon kavlade så det stod härliga till.
I lördags åt vi en trerätters middag som vi lagade själva, inte för att vi hade nått speciellt att fira utan bara för att. Det är så mysigt att laga mat tillsammans i vårt trånga lilla kök, jag och mannen försöker laga maten medan de stora barnen far runt våra ben och lillskruttan bär in alla kuddar och filtar (jag gillar kuddar så det är ganska många) så bäddar hon på golvet i vårt "stora" kök, så vi snubblar hela tiden, men söt är hon. Jaja det blev en middag i alla fall, gratinerad hummer till förrätt, helstekt oxfile med vinsås och hasselbackspotatis till varmrätt och som avslutning en vanilj pannacotta med turkisk peppar och jordgubbar. Allt blev supergott till ett gott rödvin.
Man ska nog göra vardagen (fast det var helg) till en fest lite oftare.
Imorgon är det äntligen fredag, rättviks marknad kanske, eller bara hemmamys. På lördagen ska vi på oktoberfest, jag och fyra karlar, hur ska det gå. Jag gillar att vara med dom i alla fall inte kan jag rå för att inga andra brudar ville mä. Vi ska fira O som fyller år. Tycker att det är såå skönt att jag gillar min ingifta släkt också för det är ju dom jag ska gå med. Svärmor ställer alltid upp som barnvakt både på dagen och på kvällen, hon hämtar på förskolan ibland så barnen får kortare dag. Hon är suverän trots att hon inte är så ung längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0