Halloween

Tänk att det kan vara så kul att klä ut sig skrämmande. Vilka hallowenfester man deltagit på genom åren. En fest jag minns är då vi bodde i lägenheten på hagalund, jag var häxa och Jonny var monster. Det var en buffe med läskiga saker t.ex svart bål med ormar i. Uv lampan var på och även rökmaskinen såå kul hade vi. NU är det dax att låta ens egna barn klä ut sig och spexa. Hanna var på halloweendisco på knuten och blev tvåa i tävlingen bästa utklädnad. Henns moster L hade målat och fixat henne så bra.
Men nu är halloween över för i år och vi har kommit till allhelgonahelgen. Det är nu vi hedrar våra nära som inte finns kvar hos oss längre, vi tänder ljus och det blir alldeles magiskt vackert på kyrkogårdarna. Mina tankar går till min morfar och Sigrid som lämnade oss för några år sedan. Men även till min farfar som dog då jag var två år, Jonnys pappa som dog från honom när han var 15 år, så honom har jag aldrig träffat. Tänder ett ljus för alla som lämnat oss och hoppas att dom har det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0