njuter

Idag har vi cyklat runt lite i området, matat katter hos K&B som är i göteborg och roar sig. Fick lite dåligt samvete igår när min mormor ringde och undrade varför jag inte hälsade på L oftare nu då hon hade bebis och var själv hemma på dagarna. Tänkte lite på det där och visst kan jag ibland önska att jag hann hälsa på folk mer. Men med tre barn som har egen vilja, inget körkort, är ju beroende av cykel eller kollektivtrafik. Så hinner man inte så mycket. Livia har fortfarande ganska bestämda mat och sovtider och hon blir inte rolig när hon är hungrig eller trött. Jag tycker även att det är svårt att hålla kontakten med kompisar i den här perioden av livet med småbarn, heltidsjobb och ett hus att hålla ordning i. Men barnen blir större, kanske jag tar körkort nån gång. Kanske blir det bättre nån gång. Är glad för att nu har vi bestämt att vi ska åka till klitten nästa vecka om vädret tillåter, och jag älskar att vara där. Bada, fiska och lyssna på stillheten. Jag längtar redan, och det bästa är att barnen verkligen tjatar om att få åka dit och leka i bäcken. Jag är så glad att min familj trivs där jag har tillbringat nån vecka varje sommar under min uppväxt.

Kommentarer
Postat av: Di

L kan behöva lite egentid och hon vet att du finns om hon behöver dig tror jag....och den som inte haft 3 små vet inte hur det är med jobb 100% 3 viljor...aktiviteter och hinna och orka...dessutom tror jag att ni hinner ses om det är viktigt för er båda och ni orkar det...barnen är snart borta och då får det bli ny kontakt med dem som finns kvar...

2012-08-02 @ 21:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0