Glädje

Att se lyckan i Livias ögon då hennes pappa blåser upp en jätteballong, lika stor som henne, dom bollar och leker med denna ballong alla barnen. Pang, glädjen försvinner så fort då ballongen går sönder, förtvivlat ger hon mig ballongbitarna och pfuu pfhuu i hopp om att jag kan blåsa upp den igen.
Tänk va härligt att vara 1 år, vad lite det behövs och hur nära varandra glädje och förtvivlan ligger. Som tur är går hon lätt att distrahera in i någon annan sysselsättning.
Fredag kväll och ett glas rött vin till en grillad köttbit, supermysigt, badväder och barnen är lyckliga.
Denna lör-sön ska vi vara bara vara vuxna, vi lämnar barnen i goda händer, svärmor och mormor delar på dom.
Vi ska bo på hotell och mysa, äta en låång hotellfrukost på söndag morgon, vi laddar våra batterier med kärlek inför allt som komma skall den mörka hösten. Älskar att vara med mina barn men vet hur nyttigt det är att vara infrån dem en kort stund också. Man måste ju hålla kärleken vid liv också mellan blöjbyten och bolibompa. Jag har ju tänkt bli gammal och grå med min man och fortfarande kär.

Kommentarer
Postat av: morfar

Nå, hur blev det? Fixade du hennes ballong?

2012-08-17 @ 21:34:49
Postat av: mads

nä tyvärr,kan ju inte trolla, du skulle varit här och hjälpt till morfar.

2012-08-17 @ 22:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0