Barnvakt

Ja idag har jag för första gången varit barnvakt åt L. Han är ju snart två månader så, allt gick bra han var nöjd och parade lite men långa farbrorn först men sen... Ja då passade han på att spy på mig, jaja bara att byta kläder på mig och innan jag han byta hans tröja så sket han också, eller bajsade kanske det heter. Så på med ny tröja och blöja sen tog han nappen och somnade. Hur lätt som helst. Sen blev det en tur till öb med syrran och lite andra ärenden, hämta ungar på skola och förskola, nu sitter jag här i lugn och ro. Livia dansar disco med Hanna på hennes rum och Elina leker uppe med en kompis. Mannen vilar i soffan. Kanske dax att fixa lite middag snart då. Idag blir det panerad torsk med potatismos och filsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0